søndag 13. mars 2011

MIN AFRIKANSKE LUKSUS

Etter at vi flyttet inn i representant-boligen så har jeg lenge ønsket meg en bukarou. Grunnen til det er at i det forrige huset vårt hadde vi en innebygd terrasse med myggnetting rundt. Dette var en kjempe koselig terrasse som jeg savnet veldig. Uten myggnett rundt terrassen så er det til tider håpløst å sitte ute på kveldene.

Så da det ble endelig bestemt at vi fortsetter tjenesten ett år til så tok jeg mot til meg å investere i min etterlengtede bukarou med myggnett rundt.

Jeg prøvde å presisere til byggmesteren at det var ikke så nødvendig å lage det så veldig flott. Dette var nemlig min private bukarou som jeg betalte selv. Men det fikk jo helt motsatt effekt. Hvis det skulle være til madamen sjøl så fikk det jo være flott. Og flott ble det. Byggmesteren lovet å godsnakke litt med Erik om ikke han kunne spytte inn litt penger i dette også. Her er det nemlig ikke så vanlig med felles økonomi selv om man er gift.

Uansett så ble jeg storlig fornøyd med resultatet og vi har allerede hatt flere kosekvelder i bukarouen. Vi har endelig fått grilla de marchmellowsene til barna med påfølgende danseopptreden av samtlige. Og i går grilla vi fisk og pølser her som vi koste oss med i bukarouen. Om ikke så lenge, når det blir ordentlig varmt, skal vi campe i bukarouen også. Det blir gøy.






























































































































































































Ingen kommentarer: