lørdag 22. januar 2011

NYTT FRA (MISJONÆR) BARNEMUNN DEL 2



Jeg har tildligere lagt ut et innlegg med noen gode kommentarer fra barna. Disse sitatene jeg legger ut nå har jeg allerede lagt ut på Facebook tidligere, men jeg vil allikevel kopiere dem inn i bloggen også slik at jeg finner dem igjen når den dagen kommer at jeg skal skrive konfirmasjonstaler....
Her kommer dagens ord fra (misjonær) barnemunn:

En oppgitt mamma som er lei av alt bråket hjemme:"Theodor, skal ikke du gifte deg snart og flytte i eget hus?""Du må ikke spør meg om det, mamma, du må spørre hjertet mitt.""Ja,men da må du jo lytte til hjertet ditt. Hva sier hjertet ditt da?""Mamma, det er jeg altfor liten til å høre enda, jeg skal gi deg beskjed når hjertet mitt sier fra så jeg hører det." Ja, så er ihvertfall den saken klar.

Theodor kommer løpende inn: " Mamma har du sett Ask (5) og Elise (5)? De skal gifte seg idag, men nå finner vi dem ikke." "Kanskje de har fått kalde føtter?" "Nei, de hadde begge sko på seg istad...."

Aaron på Kribi:"Mamma det finnes tre soler her på Kribi; Solfrid, Solbjørg og solkrem"

En litt sur Theodor da han ikke fikk flere pepperkaker: "Mamma, det er ganske rart at du er gift." "Hvorfor det?" "Du svarer jo aldri noe annet enn NEI !!!!"

Vi hadde besøk av en norsk lege her en dag: "Så dette er Aaron. Hva heter brødrene dine da?" spør legen. "Henrik?" svarer Aaron spørrende. Mamma skyter inn: "Nei, brødrene dine, hva heter de?" "Bjørn?" "Nei, det er vennene dine, hva heter brødrene dine?" "Jesus?" Vi alle drar litt på smilebåndet før mamma spør igjen: "What is the name of your brothers?" "Ahhh, Theodor and Samuel" svarte Aaron kontant. Ikke lett å være fire år og flerspråklig.

Mor formaner sine små: "Aaron og Samuel, nå går dere forsiktig når dere går til barneklubben". "Jada, mamma, vi skal gå midt i veien", kom det forsikrende tilbake fra Samuel. Han har skjønt hvordan fotgjengere går i Ngaoundéré.

2 kommentarer:

Ragnhild og Harald sa...

Artig! Var nettopp inne i går på del 1 fra barnemunn, og leste og lo så tårene trillet!
Kan forresten opplyse om at Theodor for ikke så lenge siden sa at: "Mamma, hun sier ALLTID ja, hun!" Det var spørsmål om de skulle leke hos dere eller hos oss. Jeg mente at da måtte de spørre mamma først om det var i orden at de kom hele banden.
Hilsen mamma'n til Ask og Bjørn som er omtalt i innlegget.

Unknown sa...

Ler meg ihjel :)