onsdag 5. januar 2011

JULETIDER ER TRAVLE TIDER

Ja, også i Kamerun er førjulstiden travel. Det er nemlig ikke fordi vi er blitt late at det har vært liten aktivitet på bloggen i det siste, men det har rett og slett vært mangel på tid til det. Det betyr ikke at det ikke har skjedd nok som vi kan blogge om, for det har det så absolutt.

Men for øyeblikket jobber jeg med en del regnskap. (Misjonærer er som poteten). På den avdelingen jeg jobber (medisinlageret) har vi nemlig gjort en sammenligning av tallene vi hadde internt på avdelingen med tallene som de hadde på regnskapskontoret, og da fant vi avvik. Disse avvikene skyldes ikke underslag, men dårlige regnskapsrutiner. Min jobb har derfor bestått i å korrigere og dokumentere alle bevegelser på avdelingen for 2010, før utgangen av året. I tillegg til denne enorme jobben som blir ekstra stor i Afrika hvor man mangler en del tekniske hjelpemidler, så har tida gått til å forberede julen for store og små. Og den gledelige nyheten er at nå stemmer tallene, vi har fått gjort forbedringer innen regnskapsrutinene og vi har hatt en flott julefeiring alle sammen.

Ja,så nå endelig har jeg et lite pusterom hvor jeg kan dele med dere noen av våre førjulsopplevelser.

Jeg har nå lagt ut fire bildeinnlegg etter hverandre hvor dere kan få se litt av våre liv i bilder. Innleggene ligger kronologisk, det vil si de nyeste hendelsene kommer først og de eldste hendelsene sist.

Dette er de innlegg jeg nå har lagt ut:

1. Søndagsskolens julekonsert
2. Juleavslutning på Amityskolen
3. Misjonærbarn og englebarn
4. Mor Gadjiwan 80 år

Ønsker dere alle ellers et velsignet Godt Nytt År!

Ingen kommentarer: