mandag 7. april 2008

MISJONÆRUNIFORMEN PÅ PLASS



Jeg har fått litt klager fra familie og venner at de ser så lite til meg på bildene vi legger ut på denne bloggen. Det har sin helt naturlige forklaring, og det er ikke fordi jeg er så flink til å ta bilder, men heller det at Erik er flinkere til andre ting enn akkurat det.

Men her kommer det altså noen bilder av meg i full misjonæruniform..... med skaut!!!!

Jeg henta nemlig i dag min første pagne som jeg har fått sydd meg. Jeg har fått sydd skjorte til Erik også, men den må fikses litt på før vi får tatt bilde. Men vi må jo ha uniformene klare til vi skal innom til misjonsforeningene når vi er i Norge i sommer.

Det rareste er at her ute blir det helt naturlig med slike klær og farger. Men kanskje jeg må ha noen flere år før skautet blir tatt i bruk. Men man vet jo aldri.....
Om det kan være litt uvant for en blek nordmann å gå i disse klærne til å begynne med, så skal det iallefall sies at de kamerunske kvinnene er utrolig vakre i disse plaggene med allverdens mønster og farger.


Sånn ser en vassekte misjonærfrue ut..

2 kommentarer:

biggen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
biggen sa...

Det var jeg, som ved en feil slettet kommentar..
Skrev feil og trodde jeg greide å fjerne alt, for å rette det opp :)
Men dengang ei "sa Tordenskjold" Det jeg skrev var-->
Utrolig flott drakt, og moderne farger også :)
Kjekt å lese nytt, og se dere i livet der nede.