mandag 14. desember 2009

SURPRISE-PARTY

Hver søndag kommer Daniel, sønnen til Chantal som jobber hos oss, og henter Theodor slik at de to går sammen på søndagskolen oppe på sykehuset. Forrige søndag var Daniel litt sein så jeg ringte til Chantal for å høre om Daniel kom. "Jada, vi er bare litt forsinka idag, for det er bursdagen min," svarte Chnatal, som videre kunne fortelle at hun ble 30 år denne søndagen. Da Daniel endelig kom var heller ikke han sen med å fortelle at han også hadde bursdag på onsdag. Da ville han bli 11 år.


Etter at Daniel og Theodor var gått på søndagsskolen så insisterte Samuel på at da måtte vi bake kake til Chantal og Daniel. Det måtte alle få som hadde bursdag. Som sagt så gjort. Jeg og Samuel heiv oss rundt og fikk bakt en kake. Vi fikk også leita fram litt som vi mente kunne duge som presanger, og fikk pakka inn dette.


På ettermiddagen da Daouda kom for å passe barna tok han med seg alle fire hjem til Chantal sammen med både kake og brus og gaver. Dermed arrangerte de surprise-party for Chantal og Daniel hjemme hos de. Og jeg fikk meg dermed en time på verandaen med beina høyt. Etterpå var vi strålende fornøyde alle sammen; både Chantal og Daniel som hadde fått selskap, barna som fikk arrangere selskapet, og jeg som fikk meg en liten pust i bakken på en søndagsettermiddag rett før jul.































































Ingen kommentarer: