onsdag 15. april 2009

GJESTEKVELD FOR DE NORSKE


Igår arrangerte altså Femmes Pour Christ en helt egen "Soirèe gastronomiquee" for alle de norske gjestene som er på besøk over påske. Det ble bestemt at vi skulle være i sykehuskapellet, en liten og intim kirke på sykehusområdet, hvor Femmes Pour Christ vanligvis har sine møter.
Jeg rakk ikke å være med på sist samling, så jeg gikk utfra at vi skulle ha samme klær som sist. Men da vi kom heseblesende til kapellet nesten en halvtime for seint, oppdaget jeg at jeg hadde feil drakt på. I bunn og grunn syntes jeg at det var okey, for da hadde jeg nok en gang en unnskyldning for å gjemme meg bak kameraet.
Det ble en fantastisk koselig kveld med masse god mat og mye dans. Og alle danset, store som små. Etter maten lokket damene meg og Linda til å være med og synge. Da jeg spurte hvilken sang de skulle synge fikk jeg bare til svar; "Du kan den". Noe jeg altså ikke kunne. Men jeg og Linda gjorde et iherdig forsøk på å synge med på fulani og samtidig henge med på alle trinn og bevegelser. Det gikk på et vis. Og det ble stor applaus da Stine danset opp og trykket en mynt i pannen min, som et tegn på at innsatsen min ble verdsatt. Ikke verst.
Alt i alt: En flott kveld, med god mat, mye sang og dans og en fin presentasjon av det arbeidet Femmes Pour Christ gjør. Jeg er stolt av å få være en del av denne gruppa, og jeg tror samtlige norske syntes det var en fin og innholdsrik kveld. Her ser dere noen bilder:



















































































































Ingen kommentarer: