fredag 10. april 2009

SOIRÈE GASTROMIQUEE



Forrige lørdag, lørdagen før palmesøndag, bestemte Femmes Pour Christ gruppa mi at de ville ha en såkalt "soirèe gastronomiquee". Det vil si en kveld hvor de lager masse god mat og lager et lite program med sanger, teater og dans. De selger så billetter til disse kveldene hvor pengene går inn til gruppa slik at de igjen kan bruke pengene på ulike sosiale formål.

Da de kom for å selge meg billetter så lurte jeg på om de ikke kunne flytte kvelden til søndagen istedet, siden flere av oss på stasjonen ville få besøk med toget som kom inn på søndagmorgen. Jeg tenkte at det ville jo været en storartet velkomst for de som kom på besøk; både å få smake lokal mat, og ikke minst oppleve Femmes Pour Christ i full vigør med sang og dans. Men siden damene allerede hadde solgt så mange billetter til andre bestemt de raskt at da bare organiserer de to slike kvelden. En forrige lørdag, og så blir det en nå på tirsdag den 14. april til ære for alle de norske besøkende.

Siden damene var så sporty at de ville arrangere enda en slik kveld kun for våre gjester, så kunne vi ikke annet gjøre enn å stille opp på begge kveldene. Fra klokken åtte på morgenen hadde damene holdt på med matlaging, så det er ikke så rent lite arbeid som ligger bak en slik kveld. Og det ble en flott kveld med utrolig god mat og masse sang og dans. Jeg hadde ikke rukket å være med på øvelsene før denne kvelden, så jeg bestemte for heller å gjemme meg bak kameraet da de sang og danset. Men Solveig var med og representerte oss begge.

Ja, så nå gleder vi oss allerede til reprisen på tirsdag. Håper gjestene også synes det vil bli en flott opplevelse. Og da skal til og med jeg ta på meg pagne og stille opp på sangen og dansen, nå har jeg jo fått studert trinnene litt....




































































Ingen kommentarer: