mandag 16. november 2009

DON DE RECOLT I SYKEHUSKIRKA

Søndagen etter Don de Recolt i Milleniumskirka, var det tid for Don de Recolt i sykehuskirka hvor vi vanligvis går på søndagene. Nok en gang var både vi og barna kledde for fest på kamerunsk vis. Og nok en gang danset de norske inn til "Per spelmann.....", hvor vi både klappa og svingte oss. Og til vår store begeistring så fikk sykehuskirka inn mer penger i år enn i fjor, tiltross for forsinkelser i lønnsutbetalingene på sykehuset. Det var ikke verst altså.

Men det som imponerte meg mest var når søndagskolen kom for å gi sine gaver. Kø på kø med barn som ventet på å få komme inn i kirka og gi fra seg sine pengemynter. Flere hundre barn faktisk. For et syn. Og det vakreste av alt for meg var å se min egen Theodor midt i blant disse barna, flott kledde sammen med sin beste venn Daniel som passet godt på ham i trengselen. Det var et utrolig flott syn. "Guds rike hører barna til".

Også jeg og Linda var kledd i Femmes pour Christ-pagne og danset inn sammen med kvinnegruppa vår og gav vår gave til kirka. Og tiltross for over 4 timer lange gudstjenester så må jeg si at vi hadde en flott høsttakkefest, både vi voksne og barna. Jeg skulle ønske dere alle og enhver kunne få oppleve en slik fest, en slik glede, dans og sang. Tenk å få gi tilbake til Gud av det Han har gitt til oss med slik en fest og glede.





































































































































































































Ingen kommentarer: