mandag 22. desember 2008

MARATON I SKOLEAVSLUTNING

I påvente om at kroppen min skal gjennvinne sin normale form og farge forhåpentligvis før jul, så har vi også hatt et lite maraton i skoleavslutninger (For de som har lest forrige innlegg kan jeg nå fortelle at jeg også har svulmet opp i ansiktet og får vel snart tilbud om å delta i reklame for Michellin-dekk).

Theodor og Samuel går på hver sin førskole i byen. Theodor går på Amity Internasjonal School, og Samuel går på en fransk skole. Begge skulle de ha skoleavslutning samtidig, og derfor måtte jeg og Erik dele på oss og følge hver vår.

På Theodor sin skole begynte det med at de små barna hadde underholning. Til og med Theodor var framme og sang en sang helt alene. Jeg var så stolt, kan dere tro. Etter at de små var ferdige med sitt, gikk de inn på klasserommene sine og spiste gotteri, mens de større barna fortsatte underholdningen.

Til slutt av det diplomutdeling av rektor, og hvor alles karaktere ble høytidelig lest opp høyt. Også på de alle minste. Theodor fikk 17.8 av 20. Ikke verst.









På Samuel sin skole var det også litt underholdning, og så kaker og brus. Og på den skolen kom også nissen og delte ut presanger til alle elevene. det syntes Samuel var utrolig stas.




























Men rett etter disse to festene måtte vi bare skyndte oss hjem for å rekke skoleavslutningen på den Norske Skolen. De dagene Theodor har hatt fri på sin skole har han vært elev ved DNS, og han hadde også vært med på å øve inn et vers som han og Josef fremførte med glans.
Og også på DNS kom nissen. Og det syntes Samuel var enda mer stas enn på den franske skolen, for nå kunne han høre at denne gangen var det pappaen hans.































Så avsluttet vi festdagen med en jultregang før vi foreldre gikk slitne hjem med tre turbo-unger som hadde noget forhøyet blodsukker etter å ha gått fra fest til fest hele denne dagen. Og tiltross for min rød/rosa, oppblåste, brennende tilstand så gikk det veldig fint. Nå håper jeg bare at formen kommer seg til jul.