søndag 11. januar 2009

ILOMBA HOTELL -ET LITE PARADIS


Tidligere i høst leste jeg på bloggen til Hanne Wesche om deres tur til kysten av Madagaskar. Og jeg må innrømme at jeg ble litt misunnelig, for det så virkelig flott ut der på stranda. Men ikke ante jeg at man hadde et lite paradis her i Kamerun også.

Vi hadde blitt anbefalt et hotell på Kribi som heter Ilomba hotell. De hadde egentlig ikke plass til oss første natta, men vi kjørte allikevel innom om for å sjekke da vi ankom Kribi. Og etter all hell så ordnet det seg med rom til oss her allikevel.


Og det var virkelig godt, for det var et virkelig nydelig sted. Et lite hotell med 16 bungalower, et utrolig flott campement, hyggelig personalet, en vakker beliggenhet, og utrolig god mat i restauranten. Det var helt perfekt for oss, og den lange kjøreturen var glemt på et blunk. Vi skynta oss å skifte til badeklær og fant oss en plass på stranden rett utenfor hotellets bar.































Eller rettere sagt; Erik fant seg en plass i en godstol i skyggen på terrassen og bestilte seg en iskald Djino (en søt lokal brus som vi har drukket noen flasker av på turen).


















Også på Ilomba serverte de iskrem, og det måtte vi jo benytte oss av.






















Ellers så ble det jo veldig mye bading, spesielt for ungene. Men også jeg var uti og badet, så varmt var det i vannet. Jeg tuller ikke om jeg sier at det må ha vært over 30 grader i vannet. Utrolig deilig iallefall.


Rett bortenfor stranda var der en vakker foss som vi var og så på. En av de lokale fiskerene rodde oss litt ut på vannet slik at vi kunne få tatt litt bilder av fossen. Og jeg måtte bare ta et bilde av ham, for foruten hudfargen og flettene så var han så lik en venn av min bror hjemme på Karmøy. Det var litt festlig.

























































































Her følger noen bilder fra hotellet. Og det var de små detaljene som gjorde det lille ekstra. Slikt ser man sjeldent her i Kamerun;





















































Bordene på restauranten var store avskårne trestammer, og alle bungalowene hadde fått navn etter trær i regnskogen. Og rekene og fisken på restauranten var utrolig nydelig. Det var like fint som på Lamu i Kenya. Ja, så hvis dere noen gang er i Kamerun så kan Kribi og Ilomba hotell anbefales.














1 kommentar:

wesche/svenkerud i Madagaskar sa...

Hei
Ser jo helt fantastisk ut der! Flott at dere fant et sted der dere virkelig kan slappe av og nyte litt luksus. Her har vi det bra, men de politiske ustabile forholdene her pa Madagaskar begynner aa paavirke oss ganske mye. Uforutsigbart baade for store og smaa! Ha det godt! Hilsen Hanne Wesche